dijous, 26 de febrer del 2015

Bastiments - Pic, estany de Bacivers

Ruta de 12,8 km amb arribada i sortida a Vallter ( 2162 metre d'altura) excursió de nivell fàcil que es pot realitzar amb un matí tranquil·lament, tot gaudint de la natura i les magnífiques vistes que proporciona aquesta travessa.
Desnivell acumulat de uns 800 metres, trazat circular on la major part del recorregut es realitza per la carena que separa catalunya i frança.
Dia esplendit amb bona temperatura i bona visivilitat sobretot a primera hora del mati, cap el migdia evolucio de nuvols a les parts altes de les muntanyes.

Mapa del recorregut.

Imatge amb el Google Hearth

L'inici i arribada de la ruta d'avui és des de l'estació d'esquí de Vallter 2000, deixo el cotxe al mateix   pàrquing i començo enfilar direcció a la portella de mentet.

De seguida guanyo alçada deixant enrere els últims rastres de pi negre. Les vistes a partir d'ara són fantàstiques, el meu davant s'aixeca imponent el gra de fagol i a la seva dreta el bastiment, estic a la portella de Mentet a 2411 metres, encara toca una mica més de pujada seguin la carena que amb portarà al pic de la dona.

Arribat al pic de la dona a 2702 metres tocarà un descans per esmorzar i agafar forces, aquí si hi afegeix en Joan un altre excursionista que ha vingut a caminar per aquests indrets, decidim fer la travessa plegats.

No gaire lluny de nosaltres ans contemplant els reis d'aquestes muntanyes, els isards que sempre estan pendent de què fem.

Des de aquest punt es pot contemplar perfectament la coma dels Bacivers, en la seva part més alta el bastiment i el pic de Bacivers, destí pròxim.

Hem arribat al petit estany de morens o bacivers, crida l'atenció la seva forma rodona tan perfecta.
Aquí només hi ha pedres i rocs, un terreny molt inhòspit.

Entremig de tanta pedra hi ha una petita cabana que pot anar molt bé com refugi en condicions meteorològicas adverses.

Vista des del pic dels Bacivers: nous indrets veiem arribat aquest punt. La coma mitjana amb el seu estany i el pic de l'infern que té 2869 metres i no tan alt el seu costat el pic del Freser, però aquests pics seran visita en una sortida.

Seguin la carena que ens portarà a la part més alta de l'excursió d'avui, el bastiment, però abans cal fer l'aproximació tot contemplant l'estany que poc abans ens havíem refrescat.

Cim de Bastiment amb el seu emblema característic, no cal dir que les panoràmiques són espectaculars en qualssevol indrets que mirem.

Amb la mirada cap l'oest es pot contemplar el Puigmal, pic de nou fonts, torre d'eina, més a-prop el pic de l'infern i ha tocar el pic del Freser.

Amb direcció, més enllà de coma mitjana podem endevinar l'altiplà del Capcir, amb el Peric, el Carlit i fins i tot es veu el poble del les Angles.

Utilitzant el zoom de la càmera el poble i estació d'esquí de les Angles.

Amb la vista posada a l'altra banda comença als nostres peus la vall del Freser, aquí comença el naixement d'aquest riu, després de recollir les aigües de la gran quantitat de brolladors i fonts que hi ha per tot arreu.
A mitja vall podem observar el Balandrau, a la seva dreta el torreneules, entremig d'aquest dos pics el Freser discorre aigües avall formant gorgues i cascades impressionats.

Direcció est, bones vistes de roca Colom i més enllà el Costabona.

I com no, el coll de la marrana amb el corriol que la puja fins aquí al cim Bastiments, amb el fons espectacular del gra de fagol

Decidim emprendre l'última part del recorregut tot baixant que ens portarà fins al punt final que és també el punt de sortida d'aquesta ruta del dia d'avui.